
רבים מבעלי החברות והעסקים בארץ ובעולם לא מצליחים להבין מדוע הם אינם מצליחים "להתרומם" מבחינה עסקית. הם בונים אתר אינטרנט, משקיעים בפרסום, מציעים מוצרים טובים, מחירים תחרותיים, שירות לקוחות איכותי, ובכל זאת לא מופיעים בצמרת תוצאות החיפוש של גוגל. "מה אנחנו עושים לא בסדר?", הם תוהים בייאוש. התשובה, לרוב, מסתתרת באופן בניית אתר האינטרנט שלהם. כמה שגיאות בנושא, ושאר העבודה הקשה עלולה לרדת לטמיון. אז כיצד בונים אתר עסקי לתפארת וכמה השפעתו על ההצלחה העסקית משמעותית? על זאת נשיב בהרחבה בשורות שלפניכם.
בניית אתר אינטרנט – הכללים שחייבים לקיים!
מכירים את משחק הדומינו, בו הצבה לא נכונה של קוביית דומינו אחת עלולה להפיל עשרות קוביות שהוצבו מצוין? בניית אתר אינטרנט בצורה לא נכונה דומה, לדאבוננו, למשחק המפורסם. לא צריך לבצע טעויות רבות מידי כדי לחרב התנהלות נכונה רבה. והתוצאה? מנועי החיפוש של גוגל יציבו את האתר שלכם בתחתית התוצאות שלהם. באותו האופן, ישנם מספר כללים עיקריים בבניית אתר אינטרנט לעסק, שטעות ביישום של אחד מהם יכולה לעלות לכם ביוקר מבחינת אפקטיביות האתר שלכם:
- רספונסיביות – לא צריך לערוך מחקרי עומק כדי לדעת: מרבית הגלישה כיום לא מבוצעת מהמחשב הביתי או הנייח, אלא מהטלפון הנייד. בהתאם לזאת, רספונסיביות של האתר שלכם למכשירי המובייל, כלומר התאמה עיצובית וטכנית המאפשרת גלישה נוחה ומהירה, היא עניין הכרחי לחוויית הגלישה, זמן שהות באתר וכפועל יוצא – רמת הקידום של האתר והופעתו בתוצאות החיפוש של גוגל.
- מהירות האתר – כמה חסרי סבלנות הפכנו בשנים האחרונות. הדבר מתבטא היטב בכל הקשור למהירות הגלישה. 10-20 שניות. זה כל זמן העיכוב או ההמתנה שצריך מרגע לחיצת הגולש, כדי שאם לא יעלה מבוקשו, הוא פשוט יעזוב אתכם לאתר של המתחרים. במילים אחרות – אתם חייבים אתר מהיר, בעל תגובות מיידיות, הן במחשבים, הן במובייל ובשאר אמצעי הגלישה. גם הגולשים אוהבים זאת וגם מנועי החיפוש, כמובן.
- ניווט קל ופשוט – הגולשים הישראלים לא מחפשים רק מהירות, אלא גם נוחות. האינטרנט מהווה אמצעי הנאה, אסקפיזם. לאף אחד אין כוח להתחיל לחשוב יותר מדי. KEEP IT SIMPLE זהו כלל חשוב במיוחד בבניית אתר, המתבטא בהתמצאות הכללית ובנגישות המידע. בחנו את הנושא בקפידה מבחינת התפריטים שבאתר שלכם.
- תוכן איכותי – בקידום אתרים, התוכן הוא המלך. תוכן איכותי, מקצועי, מעניין ומתחדש הוא הנתיב המהיר להצלחה לאורך זמן. אז השקיעו בו ככל שניתן, כך שיהיה אינפורמטיבי ומעשיר ואף יכלול בתוכו בצורה חכמה ביטויים ומילות מפתח רלוונטיות לתחום העיסוק שלכם (ר' בהמשך). הדבר חשוב מאוד מבחינת קידומכם בגוגל וגם יש לעדכן את התכנים באופן תדיר.
- מחקר מילות מפתח – זהו אלמנט חשוב נוסף, אותו יש לבצע באופן מעמיק ומקצועי עוד בשלבי פיתוח האתר הראשונים. במרכז המחקר עומדת השאלה מהם הביטויים או המילים אותם מקלידים הגולשים (הלקוחות הפוטנציאליים שלכם) במנועי החיפוש. תוצאות המחקר משפיעות על מלל האתר במגוון מקומות (כותרות, תכנים, מאמרים, כיתובי תמונות ועוד) ועשויות להוות את ההבדל בין קידום מוצלח לדשדוש מאחור.
ישנם עוד כללים נוספים שחשוב שתהיו מודעים אליהם, דוגמת בחירת דומיין מתאים ומבנה URL, התממשקות האתר עם רשתות חברתיות, אופטימיזציה לתמונות ועוד. להרחבה בנושא כדאי לכם להיכנס לאתר Scotty.co.il
הכלל החשוב מכולם – התקשרות עם חברה מקצועית
בהנחה שאתם לא מקדמי אתרים מקצועיים ולא יודעים כיצד ליישם את אותם הכללים בפועל, ההמלצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת לכם היא התקשרות עם חברת בניית וקידום אתרים מקצועית. אין סיכוי שבלי הידע הרב הנדרש לבניית אתר מוצלח, שיקודם באופן מהיר לאורך זמן, תצליחו להימנע מטעויות פטאליות שיכשילו את המשימה שלכם – להופיע בצמרת חיפושים רבים ככל שניתן בגוגל ויתר מנועי החיפוש. ישנן חברות נהדרות בתחום שהצליחו לקדם באופן מופלא אלפי בעלי אתרים, והן יוכלו לקדם גם את האתר שלכם ואף לבנות אותו מלכתחילה לפי כל הכללים החשובים. שיהיה בהצלחה!